onsdag den 8. oktober 2008

Ting 22 Wikipedia - den fri encycklopædi

Jeg klikkede mig ind på den danske version af Wikipedia og var her inde for at søge på Nykøbing F, når man udelader punktum efter F kommer der flere forskellige op, for så skelner den ikke om der stod F eller Falster, hvorimod hvis man satte punktum efter F'et kom der kun et par stykker frem.

Jeg var også inde og tjekke Vild med dans, den er ajouført, da Szhirley og Silas står til at være blevet nr. 6 i turneringen.

Jeg har også være inde og tjekke at det kun har taget 16 min, for at få rette oplysninger, det er meget imponerende, at sådanne oplysninger kan rettes så hurtigt.

På Google står oplysningerne om Bernstoff Slot fra Wikipedia som en 4 eller 5 plads.

Dette er en god side, hvor du hurtigt kan få en masse oplysninger f.eks. om Nykøbing Falster og om Guldborgsund Kommune, med hvor mange indbyggere der er i Kommunen, hvem der er borgmester og hvornår han er valgt samt hvor han har været borgmester før og for hvilket parti. Jeg var også inde at søge på Søllested og Ryde, det område hvor jeg jo har trådt mine barnesko. Der var ikke de mange oplysninger men man kan jo altid se hvormange indbyggere der har været i sådan et lille samfund.

Det er nok en side jeg vil bruge, da man her hurtigt kan slå nogle oplysninger op og så håbe på de er korrekte selvfølgelig.

1 kommentar:

Geraldo Maia sagde ...

Hello Grethe,
Du har en meget smuk blog, jeg kan lide det.
Hilsener fra Brasilien:
Geraldo